vrijdag 12 mei 2017

Hard of hart ?

Ziza ging met opaps naar een manifestatie 

www.hartbovenhard.be

We gingen in gesprek.



Wat is HARD ?

  • roepen
  • iemand pijn doen
  • niet zorgen voor
  • harde geluiden
  • ruzie maken
  • duwen

Timmeren kan luid klinken.














Voetbal is ook luid.
"Dat doet pijn aan mijn oren"



Adam bracht clickx mee.
Die moet jet hard in elkaar klikken.







Een olifant met een lange slurf.






Playmobil is gemaakt van hard plastic.


Wij hebben playmobil en duplo.







Wat begrijp je als ik HART zeg ?


  • houden van
  • knuffelen
  • zorgen voor elkaar
  • vrienden zijn
  • helpen
  • zorgen voor de natuur
  • gelukkig zijn
  • zachte geluiden
  • zacht


"Mijn hartje klopt nog !"

"Ik knuffel graag."


"Mijn blinkerhartje."

"Zo, hartje !"

"Mijn hartjestas."



Ik hou van mama
omdat...


Raquel bracht een nachtlampje mee met zacht licht.




















We mogen met het lichtje in het bed.


Barbies in alle formaten.


Families uitbeelden.


Nog een familie...



Toestaan dat de anderen met je spullen spelen...


Voorzichtig omgaan met de spullen van de klas of van anderen.

Waardering tonen voor de creaties van anderen.


Zacht op en neer bewegen met de jojo.
Niet zo makkelijk.


Zacht rollen naar elkaar.




Zacht blazen is best moeilijk....

Zachte geluidjes van Nediemes eendje.

Welke geluiden horen we als we stil zijn ?

  • grasmachine
  • tractor
  • bus
  • vogels
  • de andere kindjes
Voorzichtig omgaan met de eendjes zodat hun pootjes niet breken.






Samen genieten van een spel.

Blij zijn met de winnaar.



Samen gezellig lezen na het opruimen.


Voorzichtig omgaan met de schelpen.



Zacht met elkaar omgaan.
Ruzie direct uitpraten.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten